بخش یک رایتینگ آیلتس آکادمیک – چگونگی توصیف نمودار، نقشه و جدول

بخش یک رایتینگ آیلتس آکادمیک – چگونگی توصیف نمودار، نقشه و جدول

در بخش اول IELTS Writing task 1 academic ، بازرس آزمون به‌دنبال یافتن توانایی شما در شناسایی و توصیف اطلاعات بصری به روش آکادمیک است. این اطلاعات ممکن است به‌صورت نمودار، جدول، نقشه و یا طرح یک روند باشد. باید پاسخ سازمان‌یافته‌ای با حداقل 150 کلمه درطول 20 دقیقه ارائه دهید (بخش دوم دو برابر بخش اول اهمیت دارد بنابراین 40 دقیقه زمان می‌برد). 40 دقیقه زمان کمی است، بنابراین باید تا حد ممکن پیش از آزمون آمادگی داشته باشید.

اگر تا به حال برای آیلتس general مطالعه و تمرین کرده‌اید کارهای زیادی برای کسب مهارت در آیلتس آکادمیک باید انجام دهید. توصیه‌های زیر برای کمک به آمادگی شما مطرح شده‌اند:

 

خصوصیات کلیدی را خلاصه کنید

توانایی خلاصۀ انواع مختلفی از اطلاعات، مهارت مهمی در سطح تحصیلات دانشگاهی به‌شمار می‌رود. در بخش IELTS Writing task 1 academic از شما انتظار می‌رود خصوصیات مهم نمودار، جدول، نقشه یا طرحی را مطرح کنید و اطلاعات فرعی و غیرمرتبط را کنار بگذارید. این به آن معناست که شما باید چند دقیقه‌ای را در ابتدا صرف  تصمیم‌گرفتن درخصوص نکاتی که قصد مطرح‌کردن آن ها را دارید کنید.

 

خلاصه‌کردن عبارات

هر جا که امکانش وجود داشت عبارات و اصطلاحات مهم که در عنوان یا برچسب‌ها می‌بینید را به زبان خود بنویسید. از مترادف آن‌ها در نوشتۀ خود استفاده کنید، اما همچنین جملات را پارافریز (تغییر جمله‌بندی) کنید که مشخص باشد از برگه سوالات چیزی را کپی پیست نکرده‌اید.

 

نوشتۀ خود را در  IELTS Writing task 1 academic شخصی نکنید

برای مثال از جملات این چنینی استفاده نکنید:

I/We can see that…

I think it’s an interesting feature that…

 

به‌جای آن از جملات و ساختارهای غیرشخصی مانند جملات مجهول استفاده کنید:

A striking feature of the graph is…

 

از زبان مناسب استفاده کنید

پیش از همه باید بدانید که نباید در IELTS Writing task 1 academic از اصطلاحات غیررسمی (informal) و عامیانه (slang) استفاده کنید. از واژه‌های رسمی و آکادمیک استفاده کنید. به‌علاوه، باید در استفاده از واژگان و ساختارهای بخصوص که به شما در پاسخ‌دادن موثر کمک می‌کنند اعتماد به نفس کافی داشته باشید.

 

از درستی چیزی که می‌نویسید اطمینان حاصل کنید (با توجه به اطلاعات داده شده)

این موضوع واضح است اما همیشه در تمرین آسان نیست. برای مثال، تصور کنید که شخصی نموداری را توصیف می‌کند که که تعداد توریست‌های لندن و پاریس را در بیش از ده سال نشان می‌دهد – آیا جملۀ زیر صحیح است؟ 

Paris increased significantly between 1990 and 2000 while London dropped slightly in the same period.

احتمالاً متوجه شده‌اید که فرد شرکت‌کننده در آزمون باید در جمله‌بندی چنین موضوعاتی دقت کافی به‌خرج دهد: خود شهر پاریس بیشتر نشد بلکه تعداد توریست یا مسافرانش افزایش پیدا کردند. نوع درست این جمله را می‌توان به این شکل نوشت:

The number of tourists visiting Paris increased significantly between 1990 and 2000 while those going to London in the same period dropped slightly.

 

نظر خود را ارائه ندهید

با توجه به نمودار نمونه‌ای که در بالا مطرح شد، شاید پیش خودتان مطمئن باشید که کیفیت غذا، توریست‌های بیشتری را به پاریس در مقایسه با لندن جذب کرده است؛ یا شاید ممکن است از مسائل اقتصادی یا سیاسی که بر توریسم هر دو شهر تاثیر گذاشته آگاه باشید… با این حال نباید چیزی از خودتان حدس زده یا نظر خودتان را مطرح کنید. از شما فقط انتظار می‌رود که اطلاعات داده شده را توصیف کنید نه بیشتر. 

علاوه‌بر توصیه‌هایی که در این مقاله برای شما مطرح شد، مراحل معمولی نوشتن هم باید طی شوند که شامل طرح‌ریزی، نوشتن، بازبینی و ویرایش است. از تمرین کافی قبل از آرمون اطمینان حاصل کنید.

 

 

واژگان مورد نیاز برای IELTS Writing task 1 academic

واژگان مورد نیاز برای IELTS Writing task 1 academic

بخش یک رایتینگ آیلتس آکادمیک

ورکشاپ های تک مهارتی IELTS Writing Task 1 Academic

IELTS Writing Task 1 Academic

برای کسب اطلاع از ورکشاپ‌های تک مهارتی IELTS Writing Task 1 Academic  با ما تماس بگیرید