موضوع رایتینگ تسک 2 آیلتس : رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

موضوع رایتینگ تسک 2 آیلتس : رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

تاثیر رسانه و شبکه‌های اجتماعی در زندگی ؛ سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس

در مقالات قبل درباره 2 ویژگی از 5 ویژگی اصلی دنیای پست مدرن صحبت کردیم: Globalization و Consumerism. اول از همه چیز، با خواندن این مقاله شما می‌توانید اصول اولیه رایتینگ تسک 2 آیلتس را یاد بگیرید.
در مقاله فعلی موضوع بحث درباره رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و اهمیت آن در زندگی ماست. دنیای پست‌مدرن شاهد توسعه گسترده‌ای در فناوری مدیا بوده است. پدیدارشدن دیجیتال مدیا، به‌خصوص اینترنت منجر به افزایش عظیم و بی‌سابقه در استفاده از رسانه‌های مختلف شده است. همه ما شاهد افزایش فوق‌العاده بالا در تنوع محصولات رسانه‌ای، چه واقعی چه فانتزی و چه غیرواقعی مثل فیلم‌ها و ویدئو‌ها در شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم.

 

هویت مدرن و مرگ ارزش‌های سنتی

طبقه اجتماعی، نژاد و جنسیت که مثلث هویت قدیمی و سنتی ما انسان‌ها را تشکیل می‌داد، در بسیاری از کشورهای جهان اول، تعیین‌کننده ارزش اجتماعی یک فرد نیست. در دنیای پست مدرن، افراد از طریق رسانه با خلق موسیقی، سریع پله‌های ترقی را پشت سر گذاشته و ثروتمند می‌شوند.
آنچه که در دنیای واقعی شدنی نیست، در دنیای مجازی به تحقق می‌پیوندد. مثلاً در فیلم Glass، یک سری افراد توهم ابرقهرمان‌بودن دارند، ولی دنیای واقعی به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که یک فرد افسانه‌ای مثل Batman باشند. اما در دنیای مجازی این افراد تبدیل به قهرمان می‌شوند.

 

رسانه و سبک جدید زندگی انسان پست مدرن

دنیای پست‌مدرن را به یک فروشگاه بزرگ تشبیه می‌کنند. توده انبوهی از تبلیغات روز و شب مقصد زندگی ما را به یک چیز منتهی می‌خواهند منتهی کنند: لذت. تبلیغات و ایجاد نیازهای غیرواقعی و همچنین مصرف‌گرایی (Consumerism) از ویژگی‌های دنیای پسامدرن هستند که در مقاله قبلی صحبت آن را کردیم. نقش رسانه در ایجاد نیازهای واقعی و مصرف‌گرایی بسیار بالا است. همه ما هر روز جذب عکس‌ها و ویدئوهای تبلیغی در Facebook و Instagram می‌شویم و بیشتر و بیشتر دوست داریم خرید و مصرف کنیم.

 

مفهوم Hyper-reality

از جامعه‌شناسان معروف عصر حاضر، ژان بودریار (Jean Baudrillard) هایپر ریلتی را اینطور تعریف کرده: هایپر ریلتی واقعیت نیست (دنیای مجازی است)، ولی واقعی‌تر از واقعیت است. این جمله عجیب را با یک مثال می‌توان فهمید. به‌طور مثال، پوشش جنگ در یک کشور دیگر توسط رسانه‌های مجازی و اخبار تلویزیون تنها واقعیتی است که ما به آن دسترسی داریم. واقعیت و جنگ در کشور دیگر هر چه که باشد، اطلاعات ما فقط مربوط به فیلتر رسانه است. بنابراین، رسانه‌ها مجازی‌اند ولی واقعی‌تر از واقعیت هستند.

 

جهانی‌سازی (globalization) و رسانه

در مقالات پیش، به‌طور مفصل درباره جهانی‌سازی و معایب و مزایای آن در دنیای پست مدرن صحبت کردیم. بیشتر باید بگوییم که جهانی‌سازی، به‌واسطه اینترنت و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارتباطات را بسیار بالا برده است؛ به همین خاطر، دایره روابط و دوستی ما انسان‌ها زیاد شده و هرکس از هر کشوری می‌تواند با افراد دیگر با ملیت‌های دیگر ارتباط برقرار کند. درکل، دنیای ما به دهکده جهانی (global village) تبدیل شده است.
برای پاسخ به سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس که پیرامون موضوع Advertising هستند، مطالب این لینک زیر را که درباره معایب و مزایای تبلیغات هستند را بهتر است بخوانید.
قبل از خواندن سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس، مطالب زیر نیز درباره معایب و مزایای شبکه‌های اجتماعی است که توصیه می کنیم خوب آن‌ها را مطالعه کنید:

 

تسک دوم رایتینگ آیلتس

موضوع رایتینگ تسک 2 آیلتس

نکات و تکنیک های آیلتس

تکنیک های رایتینگ آیلتس

نکات و تکنیک های رایتینگ آیلتس

با توجه به موضوعات مطرح‌شده در این مقاله، بیایید سوالات رایتینگ تسک 2 آیلتس زیر را درنظر بگیریم و به آن‌ها جواب دهیم:

IELTS Writing skills - task 2

 

پاسخ به سوال اول رایتینگ تسک 2 آیلتس بالا :

Introduction

Nowadays, numerous new products are being bought without being necessities and are being replaced by old ones by people. I believe, such splurging is rooted in modern consumerist culture invigorated by advertisements on social and mass media. I believe it is wrong. In my view, to raise people’s awareness through education is the best solution to stop this attitude.

Paragraph 1 of Body

Social and mass media bombard us with a plethora of advertising gimmicks. Psychologists in various ways have shown us how subtle ways of advertisements influence us unconsciously into buying their products. For instance, people gravitate toward dazzling pictures and videos on Instagram and Facebook. Misleading visuals, for instance, add extra beauties to unhealthy foods. As a result, more people like buying such foods. Social media have generally become an inseparable part of the majority of people’s life. I think, in our country, Iran, more regulatory efforts must be made to curb any manipulative ads.

Paragraph 2 of Body

Blind consumerism is wrong which results in the deterioration of the environment. The more we produce, the more we deplete natural resources. Deforestation as an example of natural destruction results in global warming which has many dangerous repercussions to humans’ life. I believe the most significant measure to take is to educate people. When people find out about the consequences of the throw-away culture, they start to realize how controlling their attitudes can save the earth for themselves as well as the posterity.

Conclusion

To conclude, diverse flashy ways advertisers use to trick people into buying new products must be controlled. People’s awareness must be raised through education which will enlighten them of how destructive their ignorance in consumerism can harm the earth. (275 words in total)


برای اطلاعات بیشتر از کلاس های رایتینگ تسک 2 آیلتس و ورکشاپ های آیلتس (IELTS)، با شماره زیر تماس یگیرید:

شماره تماس: 02122040877

پست های مرتبط