تکنیک های رایتینگ آیلتس تسک دوم

رایتینگ آیلتس تسک دوم

در مقاله اول، اشاره‌ای به اصول کلی و تکنیک‌های رایتینگ آیلتس تسک دوم کردیم. در مقاله دوم نگاهی انداختیم به هرم مازلو Maslow Pyramid که درباره سلسله مراتب نیازهای انسان است و نشان دادیم که چگونه از این مقوله روانشناختی می‌توانیم به‌عنوان یکی از تکنیک‌های رایتینگ آیلتس تسک دوم استفاده کنیم. در مقاله سوم به مفهوم پدیده جهانی‌سازی Globalization که یکی از ویژگی‌های اصلی دنیای پسامدرن است پرداختیم. با استفاده از این مفهوم نشان دادیم که چطور می‌توانیم رایتینگ تسک 2 IELTS را استدلال کنیم.

در این مقاله نگاهی به مفهوم consumerism که یکی دیگر از پدیده‌های پسامدرن  است، میاندازیم. ولی قبل از خواندن این مقاله توصیه می‌کنم 3 مقاله قبلی را خوب بخوانید.

 

Consumerism یا مصرف گرایی

گاهاً تکنیک‌های رایتینگ آیلتس تسک دوم زیاد هم سخت نیست، کافیست نگاه عمیقی به دنیای فوق پیشرفته خود بیاندازیم. ما در دنیای پسامدرن زندگی می‌کنیم، دنیایی که به یک تصویر خلاصه می‌شود و آن تصویر یک فروشگاه بسیار بزرگ است؛ دنیایی که به یک کلمه یا فعل خلاصه می‌شود و آن ‘لذت‌بردن’ است.
خیلی از شما که این مقاله را می‌خوانید داوطلب آزمون آیلتس هستید و به احتمال بسیار زیاد قصد مهاجرت از طریق کار، سرمایه‌گذاری یا تحصیل را دارید. به‌طور خلاصه، شما به دنبال یک سبک زندگی بهتر، راحت‌تر و پر از لذت در یک کشور دیگر هستید. پدیده جهانی‌سازی Globalization امکان نقل مکان، مهاجرت یا مسافرت به کشورهای خارجی را برای شما به ارمغان آورده است. در مقاله قبلی اشاره کردیم که چطور جهانی‌سازی منجر به رشد شرکت‌های بین‌المللی شده است. رقابت در بازار هرروز شدید تر می‌شود به‌طوری که هرروز تعداد بسیار زیادی از تبلیغات را در روی بیلبوردها در کنار بزرگ راه‌ها، در پیام‌های تبلیغاتی اینترنتی، تلویزیونی و غیره می‌بینیم.

 

بمباران تبلیغات و مصرف‌گرایی

هزاران هزار تبلیغ، نیازهای مختلف ما را موردهدف قرار داده‌اند و مزیت این بمباران تبلیغات، بالابردن سطح آگاهی ما است. مثلاً، وبسایت‌هایی و اپلیکیشن‌هایی مثل دیجی کالا، دیوار، شیپور و غیره با فراهم‌کردن اطلاعات باجزئیات و کامنت‌های خریداران درباره کالاهایی با برندهای متفاوت، دانش ما را درباره نقاط ضعف و قدرت کالاها بالا می‌برد. مصرف‌گرایی مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبودبخشیدن به رشد اقتصادی اشاره کرد.
هر چقدر رقابت درمیان شرکت‌ها و تولید کنندگان بالاتر می‌رود، خلاقیت به‌عنوان ابزار اصلی وارد صحنه می‌شود، از این‌رو هنرمندان زیادی به‌کار گرفته می‌شوند و رشته طراحی صنعتی و هنر به‌طور کلی طرفدار زیادی پیدا می‌کند. تولید‌کنندگان برای موفقیت بیشتر در این رقابت جهانی سعی می‌کنند کالاهای امن با قیمت مناسب و آپشن‌های فراوان را فراهم کنند؛ هرچند، مصرف‌گرایی بدون معایب نیست.

 

معایب مصرف‌گرایی

آیا تمام چیزهایی را که دوست داریم بخریم واقعاً جزء نیازهای اصلی ما هستند؟ قطعاً نه. ذهن ما توسط بسیاری از سرمایه‌داران و شرکت‌های تولیدکننده کالا موردهدف بمباران تبلیغاتی قرار گرفته است. من به شخصه این جمله را که ‘خودمم واقعاً نمی‌دونم چی می‌خوام و چه درسته’ از بسیاری از دوستانم شنیده‌ام. زندگی ما تبدیل به یک فروشگاه بسیار بزرگ شده است، انتخاب‌هایی که می‌کنیم، چه لباس، چه مواد غذایی، چه فیلم و موسیقی و سفر.
یکی از معایب مصرف‌گرایی اضطراب انتخاب (anxiety of choice) است، مثلاً وقتی وارد سایت‌های خرید آنلاین می‌شویم یا به فروشگاه زنجیره‌ای می‌رویم تا کالایی را انتخاب کنیم و بخریم، با تعداد زیادی محصول روبه‌رو می‌شویم و بعد از ساعت‌ها گشتن و خواندن درباره جزئیات محصول، ممکن است هنوز نتوانیم تصمیم صحیح و قاطعانه‌ای را بگیریم و چیزی را انتخاب کنیم.
حتی بعد از انتخاب یک محصول ممکن است به شک بیفتیم و حسرت بخوریم که بهترین انتخاب را نکرده‌ایم. این نوع اضطراب انتخاب در دیگر حوزه‌های زندگی هم رخنه پیدا کرده به‌طوری که انگار هزار و یک تابلو مختلف هزار و یک هدف متفاوت را در ذهن ما پدید آورده و برای ما بسیار سخت شده که دقیقاً بفهمیم از زندگی چه چیزی را می‌خواهیم.

 

محیط زیست و مصرف‌گرایی

هنگامی که یک جامعه بر مصرف‌گرایی متمرکز است، محیط زیست معمولاً اولین عنصری است که شاهد تزلزل است. وقتی مصرف‌کنندگان بر تقاضای بیشتر برای کالاها یا خدمات تمرکز می‌کنند، منابع طبیعی در این منطقه تحت فشار قرار می‌گیرند. مواد اولیه، آب و محصولات غذایی ممکن است کمتر شوند.
همچنین، مصرف‌گرایی بدهی را تشو‌یق میکند. مثلاً، مردم وام‌های کوتاه‌مدت را برای پاسخگویی به نیازهای مصرف‌گرایی بیشتر از آنچه که در ساختارهای مختلف هزینه می‌کنند، می‌گیرند.برای مطالعه بیشتر، روی این لینک می‌توانید کلیک کنید.

 

سوالات و تکنیک‌های رایتینگ آیلتس تسک دوم مربوط به مصرف‌گرایی

بعضی از سوالات IELTS Writing Task 2 مستقیماً به مصرف‌گرایی اشاره می‌کنند، ولی بعضی از آن‌ها را تا حد کم یا زیادی می‌توان به مصرف‌گرایی مرتبط کرد. مثلاً هر 2 سوال تسک 2 رایتینگ آیلتس زیر مستقیماً به مصرف‌گرایی اشاره می‌کند. با خواندن نکاتی که پیشتر گفتیم و خواندن لینکی که به انگلیسی به معایب و مزایای این پدیده اشاره می‌کند، به‌راحتی می‌توانید به این سوال جواب دهید. هرچند ما یک سمپل کامل برای سوال یک فراهم کرده‌ایم:

 

نکات و تکنیک های آزمون آیلتس

نکات و تکنیک های بخش رایتینگ آیلتس

سمپل رایتینگ آیلتس تسک 2 (IELTS Writing Task 2 Sample)

 

یکی از تکنیک‌های رایتینگ آیلتس تسک دوم  نوشتن outline یا طرح کلی قبل از نوشتن متن اصلی است. در اصل، اگر قبل از نوشتن برنامه‌ریزی کامل نداشته باشید، به خطا می‌خورید.

  • Introduction
  • Paraphrase the question
  • Write an Overview

همان‌طور که در مقالات قبلی اشاره کردیم، اولین پاراگراف که مقدمه است از 2 بخش تشکیل شده است: قدم اول بازنویسی سوال و قدم بعدی ارائه نظر شخصی شما یا همان Thesis statement است. نوشتن مقدمه رایتینگ تسک 2 کلیت متن شما و پاراگراف‌بندی‌اش را مشخص می‌کند، پس دقت زیادی در تنظیم آن بکنید. قبل از نوشتن، ایده‌های کلی درباره مصرف‌گرایی را بنویسید. چون سوال به‌طور غیرمستقیم و تا حدی مستقیم از شما می‌خواهد تا به معایب و مزایای مصرف‌گرایی اشاره کنید پس در outline خود آن‌ها را بهتر است درنظر بگیرید.

General ideas about consumerism:

being materialistic, priority of making money, wealth equals happiness attitude, advertisement, creativity and art

Positive aspects of consumerism:

creating employment, providing necessary products, international trade

Negative aspects of consumerism:

Environmental degradation, creating waste, the growth of throw-away culture, greedy and materialistic people, the loss of traditional communities and ways

 

حال که outline را نوشتیم نوبت سمپل رایتینگ آیلتس تسک 2 هست که برای شما آماده کرده‌ایم:

Introduction of IELTS Writing Task 2

A lot of people say that we are currently living in ‘consumer societies’ where people find money and possessions of great importance. Other people believe consumer culture has had a big influence on the betterment of our lives. I believe the negative side of consumerism outweighs its positive sides and quick actions need to be taken.

 

مقدمه متن ما 56 کلمه است که کاملاً کافی است. 2 جمله قرمز بازنویسی سوال (paraphrase) است و جمله آبی نظر شخصی یا thesis statement ماست که نوشتنش ضروری است. با درنظرگرفتن شکل سوال می‌توان body paragraph  اول خود را درباره مادی‌گراشدن جامعه نوشت و body paragraph 2 خود را درباره فرهنگ مصرف‌گرایی (throw away culture) نوشت. چون در بخش مقدمه دید منفی خود را نسبت به مصرف‌گرایی اعلام کردهایم، بنابراین می‌توانیم در هر دو پاراگراف دیدگاه منفی خود را وارد کنیم.

 

Body Paragraph 1:

Undoubtedly our throw-away societies incite us to want more of what we do not need. International companies, designer label clothes companies as some examples, encourage everyone to spend a lot through advertisements. Nowadays, people undergo heavy workload, change jobs quite often to reach the dazzling dreams and become better than others. Therefore, many people have been invisibly enslaved by unreal needs created by flashy advertisements taking our happiness away. (69 words)

Body Paragraph 2:

The biggest advantage of consumer societies is their globalized nature. Globalization means more international companies, thus better economy, more occupations. We, however, must not ignore the fact that buying more means more waste disposal, more truck on the roads, a lot of factories and as a result more chemicals like CO2 released into the atmosphere. Therefore, the earth has been undergoing climate change and we need to reduce our carbon footprint by changing our lifestyles and throw-away attitude. (78 words)

Conclusion:

To recapitulate, many people have been enslaved to consumerism and endeavor hard to reach their dream, and lose their happiness; however, positive aspects of consumerism means globalization, more jobs thus much welfare. The negative aspects mean deterioration of the earth and the environments by plenty of chemicals released into the atmosphere. (51 words)

تعداد کل کلمات 256 کلمه است. دقت کنید که کم‌تر از 250 و بیشتر از 280 کلمه ننویسید. درغیر این‌صورت نمره از شما کسر می‌شود. در پاراگراف‌های اصلی، جملات آبی topic sentence هستند.

در مقاله بعدی سوالات بیشتری را با استفاده از مفاهیم Globalization و Consumerism بررسی کرده‌ایم.


 برای شرکت در کارگاه های تکنیک های رایتینگ آیلتس تسک دوم و اول، و اطلاع از کلاس خصوصی آیلتس و کلاس های زبان انگلیسی، با شماره زیر تماس بگیرید:

شماره تماس: 02122040853 | 02122040877